ג'ובס פלייס

בחברות גדולות וגם בארגונים קטנים, משימת הגיוס של העובדים היא מהמורכבות ביותר. הסיבה לכך היא שעל מנת למצוא עובדים מוכשרים, כאלה שישתלבו היטב במקום העבודה ויישארו בתפקידם לאורך זמן – יש להקדיש משאבים רבים, שלא תמיד ישנם. עובדים שאינם מכירים את החברה, אף על פי שהתפקיד המוצע לכאורה תואם את כישוריהם ושאיפותיהם באופן אופטימלי, יעדיפו אולי להתפשר על תפקיד פחות טוב, אך בחברה מוכרת יותר. ניתן לשנות את המצב אם התפישה של המנהלים כלפי עובדים פוטנציאליים תהיה זהה לתפישתם את הלקוחות של החברה.

עובדים איכותיים יעדיפו להשתלב בארגונים מוכרים

גם אם ארגון מסוים כמו מפעל, פונה מראש לעמיתים מקצועיים ופחות לקהל הרחב – פעולות של קידום אורגני לאתרי אינטרנט יסייעו לו לטווח הארוך ולו לשם גיוס מיטבי של עובדים. כאשר מפעל גדול שכזה מחפש עובדים חדשים לצרף לשורותיו – ייתכן שהעובדה שהוא איננו מותג מוכר אלא מפעל יצרני "חסר תהילה" כביכול, תהיה בעוכריו. עובדים מוכשרים ומשכילים יעדיפו לפנות לחברות אחרות ולעבוד אצלן, כאשר ייתכן שהמפעל חסר-המוניטין הוא זה שיאפשר בפועל קידום, למידה ואולי אפילו יציע שכר הרבה יותר גבוה.

בנייה של אתר עסקי, אם כן, היא חשובה מאוד גם אם הארגון עצמו פונה לסיטונאים בלבד ולו לשם ביסוס המותג ויצירת בולטות שלו ברשת, על ידי "דחיפה" שלו במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. באופן כזה, כאשר עובדים שזה עתה סיימו לימודי הנדסה, לדוגמה, יחפשו עבודה ויקישו "מפעלים יצרניים" בגוגל או כל ביטוי דומה, המפעל המגייס שביצע פעולות קידום ברשת יעלה כאחת מהתוצאות הראשונות בדף.

התפקיד של הרשתות החברתיות במציאת עובדים מצטיינים

כאשר מדברים על יצירת מותג, מתייחסים לתהליך שבעבר נחשב היה לארוך ומורכב במיוחד. החשיפה הדיגיטלית המתאפשרת בימינו, "מייצרת מותגים" מהר מאוד ולכן מפעלים יצרניים המחפשים עובדים, יכולים להשתמש בכלים שהרשת מעניקה להם, בין היתר הקידום האורגני בגוגל וכמובן גם הרשתות החברתיות.

פרסום בקבוצות פייסבוק של מחפשי עבודה, השקעה ביצירת עמוד פייסבוק למפעל – כל אלו יעזרו לקהל העובדים למצוא אותו ויתנו את התחושה כי מדובר במפעל מודרני, הנותן תשומת לב לדרישה הברורה לגמרי של קהל היעד – הן קולגות והן עובדים – לתוכן איכותי ונוכחות ברשת.

זכרו – גם מועמדים לעבודה הם לקוחות שלכם

אין ספק כי לעיתים זה מאתגר ליצור "באז" למפעלים שעוסקים בייצור מאסיבי, אבל כרטיס הביקור הדיגיטלי, משמע האתר העסקי שהארגון מתחזק – חשוב מאוד הן לקשרים העסקיים שלו והן לגיוס של עובדים, בין אם במפעל ישנה מחלקת גיוס ובין אם הוא נעזר בחברת השמה או מגייס באמצעות מודעות דרושים. כאשר עובדים נכנסים למדורי חיפוש העבודה ברשת ומוצאים קישור אל אתר מושקע, מעוצב ומלא בתוכן שיש לו ערך עבורם – הם יתנהגו ממש כמו לקוחות הבוחרים לקבל שירות מעסק מסוים, יקבלו את הרושם כי מדובר במקום עבודה נהדר ויעדיפו להשתלב בו כעובדים על פני ארגונים אחרים.

תחום: העבודה הנכונה בשבילי, מדריך חיפוש עבודה