ג'ובס פלייס

העסק במשבר, זאת עובדה ברורה לעין. אתה מרגיש את זה, העובדים חשים בזה, מנהל הבנק שלך מכריז על זה, ואפילו הספקים כבר לא חוששים להצביע על האמת הכואבת. תחושות חוסר הביטחון וחוסר האונים המלוות מצב של משבר, עשויות לגרום לכך שגם העסק שלך יהפוך לעוד עסק בסטטיסטיקת הכישלון.

ייעוץ עסקי

 זה העסק שלך, החיים שלך

את העסק בנית במו ידיך, השקעת בו הון רב, אולי את כל פיצויי הפרישה, נתת מעצמך שעות עבודה מטורפות שבאו על חשבון זמן איכות עם הילדים, לא אכלת כראוי, לא ישנת, והכול, בכדי שהחלום הגדול שלך יקרום עור וגידים ויהפוך למציאות. את הכל עשית כמעט לבד, מלבד בעלי מקצוע הכרחיים, האמנת ביכולות שלך ובעיקר במוטיבציה הגדולה שלוותה אותך לאורך כל רגע ויזע שהשקעת בעסק.

 בהסתכלות אובייקטיבית, אתה יודע שהמשבר לא התרחש תוך רגע. משבר זה נוצר ממספר אירועים קטנים אשר בדיעבד קל לשים עליהם את האצבע, אך תוך כדי התרחשותם לא רצית להאמין כי הן יגרמו לנזק כה גדול: מתחרה חדש נכנס לשוק, לקוח שהיה לא מרוצה, חומרי הגלם התייקרו, הלוואה שחזרה ודוגמאות רבות נוספות.

 ערנות ומודעות הן מילות המפתח

הסטטיסטיקה מצביעה על כך, שמרבית העסקים המתחילים לא יצלחו את גבול השנתיים, הסיבות לכך רבות ונעוצות בדוגמאות שהוזכרו לעיל. אחד הגורמים העיקריים לקריאה שגויה של המפה הוא הביטחון העצמי המופרז, לעיתים, של בעל העסק, יחד עם התייחסות למצב תזרים המזומנים בבנק, מבלי לקחת בחשבון הוצאות צפויות ואשראי ספקים שוטף פלוס.

 ייעוץ עסקי- לא להסס לבקש עזרה

ניתן להימנע מהתדרדרות צפויה של מצב העסק, באמצעות ביצוע מספר פעולות פשוטות: יש להתייחס לכל נורת הזהרה, להקשיב לאינטואיציה, ולמרות הקושי לשחרר ולתת לאחרים להיות מעורבים בהתנהלות העסק, יש לפנות לשירותי ייעוץ עסקי בשלב מוקדם ככל האפשר. יועץ עסקי מקצועי, יבצע בירור צרכים מול בעל העסק, יסייע באיתור וזיהוי מוקד הבעיה, ינתח את הגורמים לה, ובעיקר, יצביע על דרכים אפשריות לפתרון והבראת העסק