ג'ובס פלייס

5/5 - (1 vote)

אם גם אתם רוצים לקחת את הידע האקדמי שלכם לשלב הבא ולהתקדם מעבר לתואר הראשון, תוכלו ללמוד תארים שניים במגוון מוסדות לימודים ברחבי הארץ. ואם אתם לא בטוחים איך אפשר להתקבל למסלולי הלימוד הללו, הנה כל מה שצריך לדעת על הדרכים בהן תוכלו לעשות זאת.

תואר ראשון רלוונטי

אז בראש ובראשונה צריך להבין כי על מנת להתקבל לתואר שני בתחום מסוים, צריך שיהיה לנו תואר ראשון רלוונטי. למשל אם נרצה ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה, כדאי שיהיה לנו תואר ראשון בפסיכולוגיה או לכל הפחות תואר ראשון כלשהו בתחום מדעי ההתנהגות. מנגד, אם נרצה לעשות תואר שני בהנדסה, רצוי שנגיע עם תואר רלוונטי ממקצועות ההנדסה.

השלמת קורסים רלוונטיים

אבל מה קורה אם אין לנו תואר רלוונטי שקשור לתואר השני שנרצה ללמוד? במקרים הללו ניתן להשלים קורסים רלוונטיים כדי להתקבל לתואר. חשוב מאד לברר באופן ספציפי לגבי כל תואר ומסלול לימודים, אך חשוב לדעת כי ישנם מסלולי לימוד המחייבים השלמה של קורסים כאלו.

ניסיון בשוק העבודה

שימו לב כי מסלולים רבים לתואר שני דורשים מהמועמדים ניסיון מעשי בתחום כחלק מתנאי הקבלה. למשל כדי להתקבל לתואר שני במנהל עסקים, בהרבה מאד מקרים יש צורך בניסיון ניהולי קודם. אין מה להילחץ, גם תקופה קצרה של ניהול חנות או סניף של רשת ייחשב בדרך כלל בתור ניסיון עבר.

המלצות

רבים מן המסלולים לתואר שני דורשים מספר המלצות כחלק מתנאי הקבלה אליהם. לרוב יש צורך בהמלצות מאנשי אקדמיה, כלומר מרצים או מתרגלים בתואר הראשון, ולפעמים גם המלצות מצד מעסיקים בעבר אם אלו קשורים לתואר השני הספציפי.

כמובן שתואר שני אפשר לעשות רק אחרי שמסיימים תואר ראשון.

תחום: חינוך והדרכה, מקומות עבודה

5/5 - (1 vote)